Älsklingen 5 år....

Hej hej där ute.... Ja idag var som vanligt hos mamma... Vi åkte till stan.... Satte in pengar på banken... Sedan kollade vi i lite butiker.... Köpte lite mat på kvantum....

Sedan när jag kom hem städade jag lite.... Hämtade barnen och tog en promenad hem till mamma.. Drack lite kafe och Sebbe och Bea fick en liten packet var.... Ett stort chokladägg.. hihi Sedan var Jani så snäll att han körde hem oss.. Blåste så  mycket att jag var rädd för att gå iväg med barnen....

Väl hemma började jag med pannkakorna... Hade vetemjöl blandat med grahamsmjöl och jag tyckte det blev mycket godare än i vanliga fall.. Mums.. Blev mätt fortare oxå.. hihi bra det...

Sedan kom Petra, Robin och Camilla.... Drack kafe och snackade lite... Sedan kom Kaija Sebbes farmor.. han fick en sorts parkeringshus.. Superstort.... Han blev så glad.. hihi.. Hon åkte hem och då kom mamma och pappa.. Av dom fick han, ett räknespel, en traktor och Bea ochs sebbe fick ihop en pyssel låda och ritpapper.... Han blev så glad...

Och nu sitter jag här på mitt jobb och smyg bloggar hihi... men jag slutar ju om ca 15 minuter hihi...

Tänk att min lille söte kille blev 5 år idag... Tycker inte det var längesedan jag låg inne på förlossningen med lusgasen i handen och tryckte så mycket jag orkade och till slut kom det lilla lilla huvudet ut och sedan kroppen.. Dom torkade av han och la han vid mitt bröst... Jag tyckte att han var den finsate bebisen i hela världen.. Tänk att jag kunnat bära detta lila fina knyte inne i min mage i 9 månader.. Jag och Jani gjorde detta fina lilla mirakel.... Han är såå söt.. vilken härlig känsla att titta ner på sin fina lilla goa guldklimp...

Och nu 5 år senare.. så ser man hur stor och fin han är... Gör mamma irreterad var och varranan dag,,, busar, skojjar, skriker och är ja helt enkelt helt  otrolig.... Fast att det känsn jättejobbigt ibland så är han den som jag älskar allra mest (både han och Bea)....  Mitt älskade lilla barn.. Tänk att man kan äslka en sådan liten klump så mycket och med åren så blir det bara mera och mera kärlek mellan en...

Om man blir jätte arg på sitt barn så (iallafall jag) så vill man alltid fixa till det. Se till att allt blir bra.... Älska det, krama det och visa att man älskar det så himla mycket... Jag tycker åren går så fort... Gäller att ta vara på varenda litet ögonblick.... Tycker dessa fem år har gått så fort... han är så stor.... Modig, gör mig stolt nästan varje dag... Är min lille Basse....

Hmm... Ne nu måste jag bara sluta skriva, kans kriva hur mycket som helst om hur mycket jag älskar han.. och min lille tös Beatrice... Hmm dom blir stora för fort.....

Snyft.. snyft..........

Kjjamen


Kommentarer
Postat av: Anonym

ni verkar haft en härlig dag och basse verkar haft en fantastisk dag :D

kram till er alla

2008-11-27 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0