Söndag

Hejhej igen....
 
Var hela två dagar sedan jag skrev. Saknat mig kanske. Ne det kan ni inte gör. Ni kommenterar ju aldrig. Förutom du Lina...

Idag har varit en helt ok dag. Jag gick upp med barnen och Jani tog sig en jättelång sovmorgon. Han lär behöva det för nu imorgon börjar han jobba på riktigt. Kommer kanapt se min älskling. Tråkigt men idagens läge måste man ha jobb för att klara sig. Så är det. Första veckan komemr nog bli lite jobbig men det ska allt gå bra.

Under tiden jani sov så fick jag fixat tvätten. Ska bara tvätta upp det nu också. Hmm Mindre kul men ett måste.

När Jani väl pallrat sig upp så gick vi ut och klippte gräset. Hela gräsmattan är klippt och är jättefin. Fick även städat och fixat "terassen" så den blev fin. Inga bilder tyvärr. Sedan blev det mat och fika. Och nu jobb. ja inte sitte jag och skriver på arbetstid men detta kommer nog ut när jag tar en paus. Hihi.

Jo lilal Beatrice fick ju ta av sig blöjan nu i veckan. Inga blöjor och det har ju skett olyckor övrallt. Mattor, kläder hennes trosor, bredvid toaletten osv. Har gått åt ca 5 trosor varje dag. Men idag hard et gått åt ett par. Hon har haft samma trosor hela dagen. vet ni varför. Jo idag har hon äntligen förståt att man ska kissa och bjasa på pottan. Hon har skött sig hela långa dagen. Är så stol över min lilla tjej. Nu är det över. Äntligen. Slut på blöjor. Hon har ju på natten än men inte på dagen. Lilltjejen börjar allt bli stor nu.. Stolt över henne ä jag.

Detta var då min dag.. Inte så mycket som hänt kanske. Men det duger för mig. Igår däremot då var vi hos en massa männsikor.

Först på morgonen så åkte vi till Lina med familj. Vill ne se bilder från när vi var där och dom här kan ni kolla hennes blogg. (hon finsn bland mina kommentarer) Sedan på kvällen så kom dom till oss och vi grillade. Mums.

I allafall när vi åkte från Lina åkte vi till Camilla en sväng. Hmmm. Hon hade det inte så rent... Dörför ska jag och Camilla städa och göra fint hos henne. Så kan hon ju inte leva. Kan väl inte förstå riktigt varför mamma inte vill hjälpa henne. Men men jag gör det.

sedan en sväng till kaija. Alltid kul att träffa svärmor. Hihi Pratade lite och satt och tjattrade. Sedn hem och grilla med Lina och hennes familj.

Ojoj.. Mycket att skriva... Men det blir kanske kul för er att läsa....

Nu i veckan är det länning och grejjs. Känns super kul... Betala en massa räkningar, handla och se vad det blir över. På söndag är det kalas hos Lina och på söndag är det kalas för min jani som kommer närmare och närmare trettioårsdagen hahahaha.

Annars mår jag bra. Är lite ledsen över vissa saker som har hänt. Jobbigt att försvara sig och sin familj jämnt och ständigt. Skulle ibland vilja flytta lååångt härifrån. Men det vore ju tråkigt att mista alla mina vänner här. Jag hoppas att inte lusten blir för sark och att vi flyttar, jag trivs här... Men utöver detta så mår jag bra.

Svårt att fatta det än men alla våra skulder är snart slut.. (dansar ruuuunt) Så jävla bra. Inga alls kvar alla är nästan slut. Slut... Hihi... Men det har varit en lång väg. Petra och Patrik har varit så snälla och hjälpt och hjälper oss när det är jobbigt. Bra att ha såana vänner. Lina har jag bara kunnat prata med om det varit jobbigt elelr så. Är nog svårt att sätta sig in i våran situvation men mycket hjälp på vägen har jag fått. Och nu är vi snart i mål... Yeees

Super långt inlägg, ja jag vet.. Hihi... Kjjamen

Kommentarer
Postat av: lina

Jag är så glad för er gumms :)

jo på lördag blir det kalas hihi fast du skrivit söndag hehe :D

mycket kalas blir det... christer fyller på tisdag tror jag det blir och jag har inget köpt eller fixat jag som alltid grattar han med tårta och allt.. känner mig äna dum :S får försöka fixa något hehe :)

jo neo mår mkt bättre nu han har legat helt still hela dagen men nu börjar han prata lite och upp och röra sig lite... härligt.... hörs snart igen gumms

2009-04-19 @ 18:15:51
URL: http://xendra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0