Hemma igen

Hej hej alla igen... Då var vi hemma från våran semester. Vi kom hem iförgår kl 01.30 på natten... Känns underbart att vara hemma igen... Underbart.. Sista dagen hade jag en sådan enorm hemlängtan så det knappt var sant.. ojojo... Men självklart ska jag skriva ner här hur allt gick till... Vad vi gjorde och vad jag kände..

23 Juli: Klockan ringde kl 03:45 men hela familjen somnade om. Det slutade med att jani fick gått upp kl 05. Så kl 05 började vi våran resa mor Norsborg där min farmor bor. Dom första två timmarna var det tust och lugnt för alla var så trötta. Kl 07 stannade vi vid mcdonald och skulel äta frokost. Mums tänke jag som var svinhungrig. Vi beställde pannkakor, mjök, yogurt, kaffe och smörgås till mig och jani. Efter vi betalt och väntade på maten så visade det sig att mjölken och yogurten var slut. Kaffet smakade skit och alla mat var oätlig. helt sjukt. Fick stanna vid shell och köpa lite mera mat och kaffe. Mums säger jag bara. var underbart gott... Hihi..

Vid kl 12 var vi framme hos farmor. helst slut var vi. Vi gick ner till Hallunda och kollade lite. Sedan till farmor igen. Vi somnade allihopa och när vi vaknade var det at ochs edan käll. Sov som en stock. Jag var så trött efter resan såd et knappt var sant...

Familjen nybadade och sitter i soffan hos farmor. Jätte mysigt. Jag tryckte inte det var så jobbigt att vara hos farmor med barnen. Vi var ju ändå ute nästan hela dagarna. Var jätte kul att träffa farmor och hon va lika vänlig och snäll som vanligt. 

24 Juli: Idag skulle vi egentligen till kolmården men så blev det inte. Det regnade. Det blev så att vi fick gå till kaija och Seppo. Jätte kul att se dom igen. Efter detta åt vi mat hos farmor och sedan åkte vi till stockholm. Vi åkte tunnelbana och barnen tyckte det var kul. Vi gick i gamla stan och till Nk sedan tillbaka. Ja just det vi kollade in slottet. Vi var tyvärr där för sent för att kunan gå in men vi såg en massa fint... Glömde nog ta kort på häelften.. hihihi...

Lejonet utanför slottet... Som sagt inte så mycket mera kort på detta... Ialalfall så var det jätte kul i storstaden. Var så mycket att titta på och se. Jag ville gå in i en massa affären men i gamla stan är affärerna väldigt små... Barnen och vi fick alltså inte plats. Både jag och jani tyckte att det var alldelles för kort tid i stockholm.. Dörför är det tänkt att i oktober när vi varit tillsammans i 7 år så ska vi åka dit över helgen. Jag hoppas att detta går. Ska bara fixa en barnvakt.. Hihi, någon som kan ställa upp kanske???

Ja detta var dom två första dagarna och jag känner nu att jag är helt slut... orkar inte skriva mera... Såå synd.. men mera är det mycket mera. Självklart ska ni få veta hur det gick resten av tiden oxå.. Hihi.. deta innebär att jag skriver mera imorn...

Japp då tänkte jag allt fortsätta nu.

25 Juli: Då gick vi upp rätt så tidigt och åt en härlig frokost hos farmor. Sedan åkte vi till kolmården. Tog ca 2 timmar att åka dit och var lätt att hitta.

Här är första djuret vi såg. Den hade även bebisar. Som var så små och söta...

ÅÅ så fina och söta...

Vi var även i Bamses värd och kolalde läget. Var  så himla mycket folk att det var svårt att komam till alla i bamses värld.

Vi var även på bondgården och kolalde läget. Barnen tyckte det var jätte roligt att klappa alla djuren.

Vi titatde på sälarna och en massa andra djur under tiden vi kom hit. Men jag tog säkert tvåhundra bilder och tyvärr kommer jag inte lägga upp alla här. En litend el bara. Men lite får ni allt se.

Här är vi nära delfinerna. jani var helt salig. Han älskar delfiner...

Vi gick på en show med delfinerna. Och ojoj, vilken show. Den var verkligen superbra... Jani kundne nog knappt röra sig under tiden. Han var farsinerad.



Här står en tjej upp på delfinen. 

Efter showen gick vi vidare och tittade på lite flera djur... Roligt

Två fina noshörningar...

Tigrar....

Efter vi varit inne i parken s kunnde man gå till en annan slags djurpark fast här var det en massa fiksar, ormar, krokodiler och en massa annat roligt att se.. Detta är en krokodil... Tyvärr blev bilderna väldigt dåliga eftersom man inte fick anväda blixt. Dörfår blir det bara krokodilen ni fick se...

Vi åkte ifrån allt kl 20. Eftersom det blev så sent så försökte jag att ringa farmor så att hon visste att vi mådde bra. Tyvärr svarade hon inte så vi åkte mot henne. Väl hemma kramade hon om mig och fösklarde att hon och kajsa hade varit så oroliga att dom gråtigt och ringt polisen! Jag blev helt chokad och skämdes en massa. Men som tur var så var vi ju väl behållna...

Men nu skriver jag ågon annan dag. Igen... 





Kjjamen till er och hoppas ni inte blir för ledsna...  för att allt inte är med än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0