Resept... halva dagen min

Hejhej alla.. Vilka ni nu är...

Japp då var snart denna dagen slut.... Hmm.

Ja vad ska jag säga att jag gjort idag. Inte mycket alls faktist. Tagit det lugnt.

Dagen börjar med att jag gick upp kl 10... Härlig och lång sovmorgon. Det är aldrig fel. Gäller att passa på nu oxå innan Sebastian börjar skolan. Då ska man minnsan upp tidigt varje morgon.  Jobbigt men ett måste.

Efter jagg gått upp ringde lilla Petra. Hon ville komma på kaffe. Hon dök upp vid kl 12. Blev kaffe och glass. Jag var inte sugen så det blev minnsan inte så mycket till mig. barnen åt desto mera... Sedan åkte Petra.

Jag lagade mat. Fisk! Det tog kanske 30 minuter sedan var allt klart. Jag kan ävn tala om att det var ekologisk mat och hemmagjort. Inga färdiga såser eller så... Recepten är: Block fisk (ekologisk)
                                                                                                                 1 Ägg
                                                                                                                  4 msk störbröd ( Hemmagjort är mitt) 
                                                                                                                  salt och peppar
Man tar ochd elar fisken i 4 delar. Doppar den i ägget som ska vara uppvispat.    Sedan doppar man fisken i störbrödet, kryddar och saltar. Sedan i med fisken i stekpannan.
                                                                                                                  10 potatisar
                                                                                                                   1-2 dl mjölk
                                                                                                                   1-2 msk margarin
                                                                                                                   salt
Då kokar man potatisarna. Sedan mosar man dom. Lägger i smöret under tiden. Även mjölken och saltet. Sedan mosar man tills det blvit enn fluffigt smarrigt mos.
                                                                                                                 2 dl mjölk
                                                                                                                 1 dl redning (mjölk och mjöl)
                                                                                                                  1-2 msk finhackad fisk ( ta bort lite från fiskblocket)
                                                                                                                  2 msk Ärtor
                                                                                                                  1/2 tärning grönsaksbuljong
                                                                                                                  salt peppar
Man tar mjölken, fisken, ärtorna, buljongen, salt och peppar och kokar upp detta. Sedan i med redningen tills såsen blir tillräckligt tjock. Nu har du gjort en sås på helt egen hand. Inga tilsatser. Bra elelr hur... Och mums...

Detta blir en super godrätt med hemmagjort potatismos, fisk och hemmagjort fisksås.Mums.... det tar ca 30 minuter att göra alltihopa. Bra med recept eller hur...

Nä nu ska jag ta en paus.. Skriver snart igen, ok....

Kjjamen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0