Lördag, duktigt av mig.

I dag hade jag en härlig sovmorgon. Fick sovit ända till kl 11. Härlift. När jag väl tarvlat mig upp så gick jani hem till mina födäldrar. Han skulel fixa med våran bil sa han.

Jag började att tina köttet vi skulle äta. Ska bli kött, bearnesås och potatis. Lite majs och broccoli till också. Mums. Så under tiden som kötet kokade så bakade barnen varsin god sockerkaka. Dom fick göra allt själva och dom var så dukiga såå... Hihi Kakan blev jättegod. Mums..

Sedan blev det att sätta fart med maten så den blev klar. Jag tyckte det blev jättegott men barnen tyckte inte om det. Dom smakade men mera var det inte.  Synd för det var supergott..

Efter detta blev det fart på mig. Jag fick städat hela huset. Och det innebär, tv-rummet, hallarna, finköket, köket, toaletten, Vårat sovrum. Fickdammat, dammsugit, plockat och slängt en massa skräp. barnen städade sina rum som just dom rummerna slapp jag. Var skönt det. Sedan tog jag hand om tvätten också. en massa tvätt var det.. Ojoj... Men nu är den vikt och inlagd i garderoberna. Jättehärligt att vara ikapp med den.

Efter denna totala städning så blev det bad. Gick med barnen tilll badkaret och fick badat oss allihopa. Så härligt och avslappnande. Vilken dag ojoj.

sedan blevd et bolipompa... Barnen började bli hungriga så jag tänkte laga gröt. Och gröt blevd et. Seare på kvällen kom mamma och pappa med två kassar mat. Skickade med dom en lista med mat dom skulle handla med till oss..

På kvällen blev det tv... Inget speciellt men det var skönt att vara ledig idag och få gjort så hima mycket. En underbar dag helt klart.

Kändes bra att få ett sånt ryck också.. hihi...

Kjjamen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0