Tisdag... + Lite extra

Hejhej igen...

Ja ni idag har det hänt lite granna iallafall....

Gick till mamma imorse och slurpade lite kaffe. Fick även hjälpt henne att städa lite. Fick ju pratat en massa oxå..

Sedan gick jag hem. Hämtade barnen. Sedan satte jag igång med Beatrices rum. Det ska ju målas och donas lite därinne. Så idag tvättade jag ur "garderoberna" Och började måla dom. Vilken skillnad det blev. Helt sjukt. Men jag tror jag behöver måla en gång till. Då kommer jag att dutta med en svamp istället. Tycker det blir finare med duttmärken än med penseldrag.
Så Här såg dom ut innan jag började med någonting.


Här har jag målat en utav dörrarna. Kolla skillnaden. Helt sjukt. Vilken enormt bättre skillnad. Är så nöjd... hihi

Ja mycket annat har jag inte hunnit med idag.. Imorn blir det nog samma. Jo självklart så jobbbar jag idag också. Funkar fint men vill ha många intervjer. Lite segt med just det men men...

Här ser ni när vi gjorde munkar.

Först jättedegen...

Sedan så gör man såhär.

Sedan lägger man dom i grytan med frityr olja, Dom ska bli i denna färg när dom är klara.

Doppa dom i socker. Mums....

Färdiga.. Mums... Mums.. hihi....

Receptet är: 5 dl Mjölk
                          50 g jäst
                          1 1/2 dil socker
                          1 tsk salt
                           2 ägg
                          12 dl vetemjöl
                          200g margarin
                           frityr olja

Hmmm har ingen aning om hur man tillreder det. men gogglar ni det så hittar ni det. Jag vet att degen ska jäsa i ca 1 timme, ochs edan ska den jäsa en stund när man har gjort dom till ringar...

Ja men detta var ju en hel del ffrån mig denan gån eller hur.. Hihi....

Ha det bra nu.... Kjjamen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0