Idag, imorgon...

Godmorgon *gäsp*

Lite trött, men la mig vid kl 22 så det är ju ändå okey.

Idag står det städning på schemat och en cykeltur, kanske en fika med Ozzan och Patrik oxå. Får se vad som hinns med.

Cykelturen blir till mariedal. Sebbe får kolla in skolan och Beatrice kan öva på att cykla en massa. Hon har lärt sig cykla utan stödhjul nu. Blir nog lättare nu att ta sig till ställen. Man kommer ju lite längre med cykel än när man går känns det som. Går i alla fall fortare.

Sedan ska det städas och rensas lite. Gott att få det gjort. Ska även ta kort på alla leksakslådor så barnen vet vad som ska ligga var. På tal om städning har jag köpt mig en diskmaskin. Åhh vad den underlättar. Gott gott! Komemr nog underlätta ännu mera när man har sju barn här.

Imorgon börjar jag arbeta på allvar igen. En inskolning oxå. Ska bli kul. Men man kan nog inte ta in så många mera barn nu! Man ska ju lyckats ta hand om alla och visa uppmärksamhet till var och en. Men det är ju en del frågentecken runt jobbet nu med tanke på hjälpen från vbgs kommun. Får nog mera svar längre fram.

Skolan och dagis drar oxå igång imorgon. Så imorn är det verkligen tillbaka till verkligheten. Inte för att jag tycker det är något negativt. Ska bli gott att få komma igång, och får rutiner igen. Ska även gå upp kl 7 på morgonen för att hinna vakna till och plocka, kanske jobba lite med papperjobb. Kl 7 vekar vara en bra tid. Börjar jobba kl 9 och mina barn ska till respektive kl 9. Låter some n förnuftig ide.

Gick igenom mina räkningar igår... Blää, det var en del denan gången. Jag fixar det men det blir lite mindre handling. Vilket inte skadar, hehe.

Ne lite frukost nu känns det som. Idag bjuds det på stekta ägg och smörgås. Låter gott, sedan ut, sedan städning, och sedan är dagen sluut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0