En förklaring + en del annat

*Har ni hållt tummarna nu?*

Godmorgon på er, ovanligt nog så har jag sovit för länge... Vilket kommer ge reslutat i en seg dag. Och just det uppskattas inte. Var uppe till kl halv ett oxå. Fastnade i min bok. Ne det var inge bra alls. Men gjort är gjort och nu är det väl bara att göra det bästa av situvationen.

Ja vad sker idag. Är lite osäker själv, men tror jag ska hem till Ozzan en sväng. På fika.

Ska försöka städa här idag eller imorgon. Tvätta lite.

På fredag ska jag ut. Då ska det inhandlas en bänkdiskmaskin, ny ryggsäck och förmodligen burger king. Kommer nog bli en trevlig dag. Jag tror däremot jag vill vara hemma i helgen. Jag vet inte riktigt varför men det känns så. Hmm, får fundera lite över detta och se hur det blir.
Tänkte ge er en liten förklaring av mitt inlägg igår. Som ni vet gick jag och Jani isär 2010. Vi ville såklart sälja huset. Eftersom huslånen blev obetalda! Jag levde ju på socialen så det fanns inte femtusen kronor jag kunnde lägga på det.  Och när man inte betalar sina räkningar går dom vidare. Till Kronofogden! Där tar dom beslutet att sälja huset. Och det blev sålt men vi gick med en vädligt stor förlust. Tänker inte skriva belopp eller så här för det är ändå min och Janis sak. Så för ca ett halvårsedan höra jag av mig till kommunen om hjälp. Jag vill ju bli av med det. Fast jag har ett fast jobb är det många många år att betala av på, kanske 20 om inte mera. Så igår var jag ju där och dom ska göra allt för att hjälpa mig. Och jag hoppas innerligt att jag kan få hjälpen. Det är där alla i min närhet ska komma in och hålla tummarna. Jag har levt på ingenting i ca  3 år, för ca ett årsedan vände kulan. Men med en alldelles för stor ryggsäck behöver man lite hjälp. Jag hoppas hoppas hoppas så innerligt att jag kommer få denna chansen och få hjälp.

Detta kommer nu hålla på ett halvår minst. Kanske till och med går upp i hovrätten som jag sa igår! Så mycket möten, vilket innebär nu att jag arbetar mellan kl 9-16. Oftast både mötet på förmiddagen innan kl 9 och kl 16.30 har jag nästan alltid möten. Med möten menar jag även andra möten inte bara detta. Tar ju som sagt körkort, lagar uppp tänderna, går och simmar, logopeden m.m. Så en hektist höst och våren ser jag inte blir bättre. Men detta är ju det jag vill. Därför kör jag på.
Jag hoppas inte detta krånglar till mitt jobb något. Tyvärr tror jag det gör det ibland. Så jag ska ringa och prata med mina chefetr och berätta hur det nu ligger till. Så får jag se hur vi ska göra. Jag vet ialla fall att jag inte tar in mera barn, bara en flicka som börjar i Januari. Sedan räcker det... Det lär ge med sig detta med :) Mitt jobb betyder ju så mycket och jag älskar det jag gör. Så jobbet är inget problem alls, bara lite krångligt ibland. Det ger med sig :)

Kankse man skulle fixa lite frukost nu! Undra vad man ska göra, är inte direkt hungig...


Men nu vet ni, och jag hoppas ni håller tummarna!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0