Helgen + lite annat smått och gott

Godmorgon på er.

Då var helgen över och vi är inne i veckan. För mig känns det som söndag än. Både barnen och jag blev ju lite dåliga i frändefors... Men nu är det bättre. Idag är vi hemma för säkerhets skull, i annat fall tror jag vi är friska nu. Så imorgon är det skola, dagis och jobb som gäller :D

Förutom sjukdomar i helgen så skulle vi fixat min stuga. Det gick ju som det gick. Visar sig att hela taket är helt förstört! Genom ruttet. Inte alls kul. Måste nu fixa iordning detta och det är ju inte gratis. Jag hoppas bara vi får gjort det under Maj. Chansen kanske inte är så jätte stor men jag hoppas. Vi får se, uppdatering om detta kommer såklart.

Och en rolig sak! Jag är nu fastanställd :D Jättbra och jätte kul. Stolt över mig själv. Tack Lina, Mamma och Pappa för knuffandet i rätt rikting :D (även AMS)

Otroligt att efter över ett år utan Han så står jag här, på mina egna ben. Med ett bra jobb, två små fina barn, fin lägenhet och en rätt så hyfsad ekonomi. Känns verkligen som livet rullar framåt. Vilket är underbart. För jag stod nog och trampade länge på samma ställe. Kan inte påstå att det är hans fel, det var nog bägges. Jag får hoppas han tar tag i sitt liv! För som det är nu kan man ju bara tycka lite synd om honom... Nog om detta.

Idag ska jag ta och städa lite här är tanken. Kanske en sväng in till stan för att köpa presenter åt två godingar. Men det beror såklart på hur barnen mår. Vi är ju bara hemma idag för säkerhets skull. Är ju inte kul att smitta alla mina dagbarn med magsjuka+ en del i skolan och dagis... men vi får se vad denna dagen har att erbjuda. Det blir nog bra i slutändan.

Vad tycker ni om detta med en dag ledig för säkerhets skull efter magsjuka? Bra eller dåligt?

Kramizzz

Veronika

Kommentarer
Postat av: lina

man skall ju vara det för säkerhets skull . det vill dom ju att man skall vara på dagis och skolan... just för att inte smitta andra i onödan. Sen kan det ju vara gott att komma igång med maten och allt och bara må bra innan man skall iväg till normala vardagen igen

2011-05-03 @ 11:06:23
URL: http://xendra.blogg.se/
Postat av: Kristina

En dag extra är alltid bra både för smittorisk och att man får vila upp sej ordentligt! :-)

2011-05-03 @ 12:54:46
URL: http://mammakristina.blogspot.com
Postat av: Porjus

Som Kristina säger så är det bra med en extra dag. mag sjukan är ju inget att laka med direkt man blir trött och sliten. tycker du gjorde rätt där

2011-05-03 @ 17:51:24
Postat av: Tina

Hej!

Hoppas du och dina barn mår bättre nu från magsjukan!

Jag måste fråga (e så nyfiken hihi), hur går det med vikten,funkar proteindryckerna?

Kram!

2011-05-04 @ 16:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0