Gallsten, AJ AJ AJ

Ja uch vilken natt det varit!

Kände att jag fick lite ont under reveben och la mig för att sova. Då började det värka i rygen, revbenen, hela magen och det var hemskt. Och smärtan kom på mindre än 20 minuter.

Ringde sjukvårdsrådgivningen och blev kallad till akuten.

Mamma och pappa kom. Mamma tog barnen och jag och pappa åkte till akuten.

Herregud vad ont det gjorde kunde inte ens stå upp.

Allt jag tänkte på ge mig medicin mot smärtan.

Efter ca 2 timmar fick jag en spruta. Och den tog bort det mesta. Fick reda på att jag fått ett gallstensanfall. Mycket ont och hemskt var det. Men jag var väldigt rädd eftersom smärtan kom så himla fort.

Fick i allafall åka hem. Fick med mig tabletter och nu ska jag utredas för detta.

Jag har förmodligen fått det för jag lagt om min kost. Men just igår så åt jag någon bulle och pannkakor och det feta klarade inte kroppen av.

Är idag sjuksriven men imorgon jobbar jag igen. Har ju tabletter hemma ifall det skulle komma tillbaka. Mår mycket bättre idag men är lite orolig att det ska komma till baka.

Phuuu... Ville delge om vad som hänt :)

Mår som sagt bra nu men jag tar det allt lite lugnt och tänke rpå vad jag stoppar i mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0